Najdete nás na:
  • Facebook
  • Twitter

Nejrychlejší lokomotivy světa jezdí na vlacích mezi Prahou a Brnem

Dnes začínají jezdit nejrychlejší lokomotivy světa Taurus na expresech mezi Prahou a Brnem a od 12. listopadu také mezi Prahou a saskými Dráďany. Stane se tak v rámci výcviku 36 strojvedoucích pražského depa, kteří od 14. prosince povedou tyto moderní lokomotivy v čele vlaků EuroCity mezi Břeclaví, Prahou a Vídní.

Ode dneška vstoupí výcvik téměř čtyř desítek strojvedoucích z pražského depa do další fáze. Pod dohledem zkušenějších kolegů začnou jezdit s rakouskými lokomotivami Taurus na expresech Punkva a Špilberk mezi Prahou a Brnem. Lokomotiva na těchto výkonech urazí denně více než tisíc kilometrů maximální rychlostí 140 km/h. Strojvedoucí si v tomto úseku ověří jízdu na rychlých úsecích v okolí Pardubic i změnu napájecích systémů v blízkosti Svitav.

„V další fázi cvičného provozu Taurusů v České republice přibližně od 12. listopadu pojedou strojvedoucí s těmito stroji na vlacích EuroCity 178 / 179 a Vindobona mezi Prahou a Drážďany,"
uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Jiří Paroubek. Zde mohou lokomotivy na několika úsecích dosáhnout rychlost až 160 km/h. Jejich provoz je na této relaci důležitý také s ohledem na změnu napájecích systémů na státní hranici mezi ČR a Německem i kvůli různým činnostem zabezpečovacího systému tratí a lokomotiv v obou zemích. To vyžaduje při řízení poněkud odlišný postup strojvedoucích.

Od nového jízdního řádu platného od 14. prosince bude každý den v provozu na našem území osm lokomotiv Taurus řad 1116 a 1216. „Pět strojů bude jezdit na vlacích EuroCity mezi Vídní, Brnem, Prahou a Drážďany. Půjde například o spoje Zdenek Fibich, Gustav Klimt nebo Carl Maria von Weber," upřesňuje ředitel Jan Paroubek. Další stroje budou jezdit na vlacích z Českých Budějovic do Lince a Salcburku.

Rakouská lokomotiva řady 1116 a 1216 Taurus je moderní evropské vozidlo pro rychlost až 230 km/h s výkonem 6 400 kW. Může být v provozu na 2 nebo 3 různých napájecích systémech, které jsou ve střední Evropě. Tyto stroje mohou jezdit nejen u nás, v Rakousku a Německu, ale také ve Slovinsku, v Itálii nebo v Maďarsku. Jedna z lokomotiv této řady dosáhla v roce 2006 také nový světový rekord lokomotivy rychlostí 357 km/h. V současné době jde o nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivu, kterou budou České dráhy díky spolupráci s rakouskou ÖBB využívat ve svém provozu. Taurusy vyrábí společnost Siemens.

Autor: Honza Sadílek | Zveřejněno: 27.10.2008 12:00:02

Facebook

Reklama na BrnoInfo.cz

Kam v Brně