Najdete nás na:
  • Facebook
  • Twitter

Šaliny RT6N1 opět v provozu

V letech 1996 a 1997 nakoupil Dopravní podnik města Brna 4 nízkopodlažní šaliny typového označení RT6N1, které byly vyrobeny v již zchrachovalé ČKD. Tehdy to byly jedny z prvních existujících nízkopodlažních vozů, proto je v Brně všichni obdivovali. Tyto šaliny se ovšem dočkaly neblahého osudu. Nyní se po téměř deseti letech podařilo oživit alespoň jeden z těchto vozů.

Všechny 4 vozy evidenčních čísel 1801 až 1804 jezdily bez problému první dva roky a objevovaly se převážně na lince 4. Vůz 1804 byl odstaven již po třech letech provozu. Nyní je již navždy odstaven a náhradní díly budou použity na provozuschopné vozy.

Vůz 1802 byl odstaven v roce 2000, rok poté jezdil jen příležitostně a nyní má stejný osud jako vůz 1802. Vůz 1803 byl rok po dodání rekonstruován, v roce 1999 jezdil ve zkušebním provozu, poté opět odstaven. V letech 2002 a 2003 byl rekonstruován v ČKD. Poté byl odstaven a loni se začalo pracovat na znovuzprovoznění vozu. Vůz 1801 byl v letech 1999 až 2003 postupně rekonstruován, poté opět odstaven. I v době odstávky vozu byly snahy o jeho zprovoznění, vůž někdy vydržel jezdit i několik dní.

V roce 2007 se započalo s jejím oživování (rekonstruováním) a loni jezdila ve zkušebním provozu, kterým prošla bez větších problémů. V prosinci 2008 úspěšně udělala zkoušky a získala průkaz způsobilosti k jízdě v běžném provozu. Vůz jezdí každý den na lince 6. Zatím se na něm objevují jen drobné závady. Nyní probíhá oživování vozu 1803, který by mohl do provozu zasáhnout ještě letos.

Stejný osud měly i 4 tramvaje RT6N1 Pražského dopravního podniku. V Praze všechny vozy stojí a jejich osud je dosud neznámý.

Autor: Martin Varták | Zveřejněno: 5.3.2009 9:00:33

Facebook

Reklama na BrnoInfo.cz

Kam v Brně