Najdete nás na:
  • Facebook
  • Twitter

Od prosince 2009 chystá DPMB omezení dopravy

Vzhledem k celosvětové ekonomické krizi, která poslední měsíce sužuje nás všechny, musí také Dopravní podnik města Brna pro příští rok více šetřit.

V nynějších dnech probíhají jednání zástupců DP s magistrátem o možných změnách v dopravě od půlky prosince 2009, což je celostátní termín pro změnu jízdních řádů. Statutární město Brno, které městskou hromadnou dopravu doposud podporovalo, a to jak v prosazování co nejkvalitnější dopravy, tak z finančního hlediska, bylo nucené pro rok 2010 snížit dotace na kilometrové výkony linek MHD. Proto se nyní projednávají možné škrty a omezení spojů. Návrhy na změny týkající se cestujících v dopravě jsou následující:

  • Úplné zrušení linek 29, 53, 65 a 79 které patří doposud mezi méně vytížené.
  • Zrušení celodenního provozu linky 68 a zanechání pouze účelových spojů.
  • Zkrácení linky 45 pouze na trasu Líšeň - Židenice, nádraží.
  • Zrušení linky 10 v oblasti Renneské, Bohunic a Starého Lískovce.
  • Prodloužení intervalu o 5 - 10 minut po - ne do 6 hodin a po 21 hodině.
  • Prodloužení intervalu o 3 - 5 minut v nepracovní dny mezi 6 a 21 hodinou.

Následující fotografie zachycují nynější provoz dotčených linek.
Autoři fotografií: Martin Varták, Jan Pěta a Jiří Kossek.

 

Autor: Martin Varták | Zveřejněno: 16.11.2009 10:05:21

Facebook



Vojta
Martin: Díky za odpověď. I když chápu, že to DPMB musí řešit, ono je to jiné v počítači a jiné v praxi. Pak zjistíte, že přestupy až zas tak úžasně nenavazují - a najednou jedete pár kilometrů třeba půl hodiny. Ona průměrná doba potřebná na cestu je něco jako průměrný plat, na ten taky 2/3 obyvatel nedosáhnou. A obzvlášť ve večerních hodinách jsou problémy s přestupy nepříjemné (přestože slušní řidiči občas počkají) a dost často to řeším tak, že některé úseky chodím pěšky. Takže bych měl vlastně DPMB poděkovat, že dbá o moje zdraví a nutí mě bojovat proti obezitě :) Ještě k tomu dodám, že jsem byl zvyklý spoustu let do Brna dojíždět, takže jsem relativně tolerantní cestující a dokážu ledaco pochopit. Ale systém častějších přestupů, který se rozšířil na celý IDSJMK je dost problematický. Když už jsem to nakousl (ačkoli se to DPMB přímo netýká) - je opravdu bolestné, když mám na přestup vlak-autobus 5 minut podle jízdního řádu a oba typy spojů jezdí k místu přestupu pozdě a ne vždy na sebe počkají, takže pak klidně můžu i hodinu až dvě čekat na další spoj...

Martin
Vojta: Ta 45 je zrušená z důvodu malé vytíženosti v úseku Merhautova - Stará Osada kde je souběh více linek na stejné trase. Kompenzováno by to mělo být posílením 46 a 66 - ale vše je zatím v jednání. Richie: Ty intervaly právě nejsou ještě moc přesně známi, takže todle info zatím stačí. V období změn JŘ v prosinci bude na brnoinfu znova soupis všech změn které se opravdu stanou v přesném znění.

Vojta
No jestli zruší 45 na lesnou (spoj líšeň-lesná docela využívám, poslední úsek obzvlášť) a nebudou to nijak kompenzovat, tak ať táhnou tam, kde slunce nesvítí. Omezování spojů moc nechápu - takhle bude jezdit autem opravdu každej. Ať radši zdraží předplatní jízdenky.


Reklama na BrnoInfo.cz

Kam v Brně