Najdete nás na:
  • Facebook
  • Twitter

Modernizace vozového parku MHD v Brně

Brno, město uprostřed Evropy, které má přes 400 tis. obyvatel, se neustále rozrůstá. Tím vzniká také potřeba zkvalitňovat městskou hromadnou dopravu v Brně, a to jak z hlediska možností cestování, tak kvality vozového parku. Druhou možností se dnes budeme zabývat.

V rámci této reportáže Vás seznámíme s vozovým parkem DPMB a jeho obnovou. Letošní rok je 141 rokem provozu městské hromadné dopravy v Brně. Za tu dobu prošly vozidla značným vývojem. Již téměř 10 let DPMB kromě nákupu nových vozidel vozidla také modernizuje. Při modernizacích a nákupu nových vozidel se soustřeďuje hlavně na to, aby co nejvíce vozů bylo nízkopodlažních, což usnadňuje přístup kočárků, kol a invalidních vozíčků do vozidla. Díky tomu je v Brně téměř 40 procent vozidel nízkopodlažních. Modernizace se provádějí hlavně u tramvají, kde je průměrné stáří vozidel nejhorší (kolem 30 let). Při nákupu vozidel se DPMB soustřeďuje hlavně na autobusy. V jarních měsících se očekává dodávka 25 autobusů Crossway, které doposud v Brně jezdily jenom zkušebně.

V rámci modernizace vozidel se provádí několik úprav:

1. dosazení digitálních informačních transparentů místo klasických cedulí
2. dosazení klimatizace řidiče
3. modernizace interiéru vozu (nová madla, sedačky, označovače jízdenek, protiskluzový povrch podlahy apod.)
4. modernizace exteriéru vozu (poptávkové otvírání dveří, nový nátěr vozu)
5. vložení nového nízkopodlažního středního článku místo stávajícího do tříčlánkových tramvají
6. zmodernizování starší kloubové tramvaje s následným vložením nového nízkopodlažního článku mezi stávající dva články.
7. zmodernizování staršího krátkého vozu tramvaje na nízkopodlažní typ s výsuvnou plošinou pro vozíčkáře.
8. další technické úpravy vozidla, kterými se docílí prodloužení jeho životnosti

Více již následující soubor fotografií, které jsou seřazeny podle jednotlivých druhů dopravních prostředků od nejstaršího po nejnovější typ vozidla.

Autoři fotografií: Martin Varták a Radek Havlík.

 

Autor: Martin Varták | Zveřejněno: 16.4.2010 7:55:56

Facebook



PhyllisDyero - goxeokfe
wh0cd922376 COST OF VIAGRA

Martin - odpověď
Na lince 1 nejezdí 13T vůbec, protože tam kapacitně nestačí. Tam jezdí asi 10 nízkopodlažních vozidel (velkokapacitní nebo obousměrné šaliny) a zbytek klasický soupravy modernizovaný s transparentem nebo starý cedulový. Na lince 6 potom každý druhý spoj jezdí nízkopodlažní (převážně 13T). Pokud chceš mít jistotu že pojedeš novou moderní, jezdi ve spojích označený symbolem vozíčku. Je možný že zrovna jezdíš tak, že ti v Kr.Poli nenavazuje 13T, ale jinak opravdu polovina spojů tam je zajištěna novými vozy 13T nebo Vario.

ian von rave
Martine, děkuji za odpověď, v praxi to bohužel vypadá jinak: Do Řečkovic modernizované a nové soupravy (konkrétně 13T zmizely úplně) nejezdí ani z 50% (a to jsem ještě optimista, na druhou stranu mám možná prostě jen smůlu), na autobusy z Řečkovic moderní tramvajové soupravy u nádr. KrPole nenavazují vůbec (0%). Takže ve směru z Řečkovic mám možná smůlu, od nádraží Kr. Pole mám možnost navazující spoj vynechat... Upřímně, čekám víc.


Reklama na BrnoInfo.cz

Kam v Brně